Rehabilitacja

- w schorzeniach narządu ruchu
- w stanach pourazowych
- w schorzeniach neurologicznych
- korekcja wad postawy
- w mózgowym porażeniu dzięcięcym (MPD)

Rehabilitacja

img02

- klasyczny
- leczniczy
- limfatyczny
- izometryczny
- relaksacyjny

Kinezjotaping

img01

- w zespołach bólowych kręgosłupa,
- w niestabilności stawów, uszkodzeniach mięśni i więzadeł,
- w bólach kolan (np. dolegliwości ze strony stawu rzepkowo-udowego),
- w usprawnieniu procesów gojenia po urazach i operacjach (np. po rekonstrukcji więzadeł krzyżowych, lub szyciu ścięgna Achillesa).
- przy dolegliwościach bólowych barku, zapaleniu pochewek ścięgnistych (np. w okolicy nadgarstka),
- w celu likwidacji blizn i krwiaków,
- w bolesności okolic przyczepów (np. łokieć tenisisty, ostroga piętowa),
w stanach po skręceniach i zwichnięcia stawów,
- przy paluchu koślawym (Hallux valgus),
- w dolegliwościach ze strony ścięgna Achillesa,
- w przypadku obrzęków i wysięków
- dla poprawy propriocepcji (lepsza stabilizacja i koordynacja),
- dla podniesienia sprawności i wydolności a także dla zmniejszenia ryzyka kontuzji podczas uprawiania sportu,
- w korekcja wad postawy (np. skolioza),

Terapia integracji sensorycznej

img01

Jeśli występują zaburzenia w odbiorze i integrowaniu bodźców zmysłowych to będą pojawiać się dysfunkcje w rozwoju poznawczym, motorycznym oraz zachowaniu dziecka. Dlatego celem terapii SI (sensory integration) jest poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji sensorycznej, tj. tego co jest odbierane przez różne zmysły naszego organizmu. Głównym zadaniem jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodżców sensorycznych: przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych w taki sposób aby dziecko odpowiadało reakcją poprawiającą integrację tych bodźców.

JEŻELI TWOJE DZIECKO:

1. Ma trudności z samodzielnym piciem, żuciem i przełykaniem pokarmów (preferuje dania papkowate).
2. Jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem.
3. Ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów.
4. Ma słabą równowagę: potyka się i upada częściej niż rówieśnicy, prawie zawsze ma jakiś siniak czy zadrapanie.
5. Podczas dłuższego siedzenia ma trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku itp.
6. Trudno się koncentruje, a łatwo rozprasza.
7. Jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża.
8. W porównaniu do innych dzieci czy wymogów sytuacji porusza się zbyt szybko lub za wolno.
9. Nabywanie nowych umiejętności ruchowych sprawia mu trudność, np. jazda na rowerze, rzucanie i łapanie piłki, pływanie.
10. Wchodząc/schodząc po schodach częściej niż inne dzieci trzyma się poręczy, niepewnie stawia nogi.
11. Nieumyślnie wchodzi lub wpada na meble, ściany, inne dzieci.
12. Niewłaściwie czy wręcz dziwacznie trzyma różne przedmioty codziennego użytku, np. nożyczki, sztućce czy przybory do pisania.
13. Unika dziecięcego baraszkowania z rodzicami lub rodzeństwem.
14. Uwielbia ruch, poszukuje go, dąży do niego. Jest stale w ruchu – biega, podskakuje, często zmienia pozycję ciała, jest nadruchliwe.
15. Przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłoża, np. wejść na wysokie schody, na drabinkę, usiąść na wysokim stołku.
16. W nowym miejscu czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu by zdobyć orientację w otoczeniu.
17. Często myli stronę prawą i lewą, w obrębie własnego ciała oraz w otaczającej przestrzeni, podczas gier zespołowych zdarza się, że biegnie w innym kierunku niż jego drużyna, w inną stronę niż piłka, którą ma złapać, jest zdezorientowane, ma słabe wyczucie odległości.
18. Nie ma dominacji jednej ręki.
19. Ma trudności z czytaniem i pisaniem, częściej niż inne dzieci w jego wieku myli, odwraca znaki graficzne, ma trudności w przepisywaniu, przerysowywaniu z tablicy.
20. Ma kłopoty z cięciem nożyczkami, rysowaniem po śladzie, kalkowaniem itp.
21. Sprawia wrażenie słabego, szybko się męczy.
22. Nie lubi karuzeli, huśtawki, lub przeciwnie – uwielbia to

MOŻE TWOJE DZIECKO MA ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ ?

ZGŁOŚ SIĘ DO GABINETU NA KONSULTACJĘ, RAZEM POMOŻEMY TWOJEMU DZIECKU

Terapia ręki

img03

Zajęcia wzmocnią koncentrację, poprawiają koordynację wzrokowo – ruchową, normalizują napięcie mięśniowe, funkcje przekraczania linii środka. Głównym celem terapii ręki jest osiągnięcie samodzielności w zakresie podstawowych czynności życia codziennego. Przeznaczone są dla dzieci, które szybko męczą się podczas pisania, rysowania, robią to niechętnie i mają problemy z prawidłowym chwytem narzędzia pisarskiego, z nadwrażliwością dotykową oraz niedowrażliwionych dotykowo, niewidomych i słabowidzacych (dłonie dlatych dzieci są zmysłem kompensującym uszkodzony analizator wzrokowy). Zapraszam również dzieci, które mają niską sprawność manualną (np. problem z zapinaniem guzików, wiązaniem butów, lepieniem z plasteliny, malowaniem itp.)

Neurorozwojowa diagnostyka oraz terapia niemowląt i dzieci starszych z zaburzeniami OUN

img04

Polega na umiejętności diagnozy oraz terapii niemowląt i dzieci z uszkodzeniem CUN w oparciu o metody neurorozwojowe, strategii terapii dzieci z obniżonym oraz wzmożonym napięciem mięśniowym,strategii terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, diagnostyki ortopedycznej dzieci, terapii funkcjonalnej, terapii zaburzeń chodu, doboru właściwego zaopatrzenia ortopedycznego.